Nauka > Novosti i zanimljivosti > Biologija

T-Rex pogrešno smatran "Džekom Trbosjekom"?
Tyrannosaurus rex, dvonožni dinosaurus koji je smatran za najkrvoločnijeg dinosaurusa-mesoždera, izgleda da i nije bio toliko opasan. Naime, nau
čnici su u najnovijim istraživanjima otkrili da bi odraslom T-Rex-u teškom oko 6 tona (da bi mogao da trči) noge morale sačijavati oko 86% cjelokupne tjelesne mase. Bazirajući svoja istraživanja kako na postojećim vrstama tako i na fosilnim ostacima naučnici su došli do zaključka da noge dvonožne životinje koja može da trči moraju da, pri normalnom kretanju, nose teret 2,5 puta teži od mase životinje. Ovo pravilo važi za gotovo sve organizme na Zemlji, uključujući i čovjeka. Na osnovu ovih i sličnih zaključaka inžinjeri Hutchinson i Mariano Garcia su izvršili analizu sila koje bi dejstvovale na noge T-Rex-a prilikom bržeg trčanja ove životinje. Rezultati koje su dobili poklopili su se sa analizama fosilnih tragova nedavno otkrivenih u Engleskoj po kojima T-Rex nije mogao da razvija brzinu veću od 30 km/h kao što se pretpostavljalo. Naime, po ranijim pretpostavkama ovaj dinosaurus je mogao da trči brzinom i od 72km/h - meðutim, za razvijanje ovolike brzine trčanja Hutchison i Garcia su, primjenivši navedeni model, izračunali da bi na svaku T-Rex-ovu nogu moralo da "ode" 43% njegove težine.
U prilog ovim rezultatima ide i
činjenica da je T-Rex, nasuprot svim poznatim vrstama grabežljivaca na Zemlji, imao izuzetno zakržljale prednje ekstremitete koje nije mogao da upotrijebi za hvatanje plijena.
Zbog ovih, a i mnogih drugih novih analiza, nau
čnici smatraju da je ovaj dinosaurus pogrešno bio smatran najkrvoločnijim grabežljivcem svog doba i da je, vjerovali ili ne, bio ni manje ni više nego lešinar.