Nauka > Novosti i zanimljivosti > Nove tehnologije

Proizvedena kapica za mobilne telefone koja bi trebala da korisnika štiti od zračenja
OSLO (Reuters) - Norveška grupa naučnika prozvela je novu kapicu za mobilne telefone u ponedeljak. Glavna namjena kapica je zaštita korisnika telefona od štetnog zračenja koje kod nekih ljudi može da izazove i rak.
Ovaj proizvod se prodaje po cijeni od 53 USD po komadu. Svaka kapica sadrži tanko metalno "tkivo" koje kanališe gotovo svo radio-zračenje mobilnog telefona dalje od glave korisnika dok istovremeno propušta zvuk da dospije do korisnika.
"Kapica je zapravo tanki sloj tkanog srebra" izjavio je Walter Kraus, šef tima koji je razvio ovaj proizvod.
Mnogi ljudi vjeruju da zračinje mobilnih telefona može da izazove tumore na mozgu ili slične maligne tumora na drugim dijelovima tijela. Međutim, internacionalne studije koje su se bavile ovim problemom često su donosile i kontradiktorne rezultate. Nedavno je studija Australijskih naučnika koja je trajala više od trri godine pokazala da, na miševima, zračenje mobinih telefona nije prouzrokovalo pojavu bilo gagvih malignih, pa ni benignih tumora, te da je vrlo vjerovatno da isto vrijedi i za ljude.
Međutim, Švedski naučnici utvrdili su da rizik od pojave tumora znatno raste ukoliko je jedinka izložena zračenju telefona.
Profesor Peter Pauli Sa Univerziteta Njemačkih vojnih snaga izjavio je da materijali od upredenog (tkanog) metala poput srebra, bakra ili čelika mogu da filtritaju i do 95% zračenja mobilnog telefona. "Slični materijali koriste se da bi zaštitili osjetljive dijelove na raketema i eksplozivima.

NASA izgleda našla rješenje koje će omogućiti hipersonični let
Još od 1944. godine većina aviona kao pogonski agregat koristi mlazne (ili turbo-mlazne) motore. Međutim, zbog potrebe za vazduhom, ovi motori se ne mogu koristiti za letove iznad 6 Mach-a. Sličan efekat postoji (tj. problem) postoji i kod aviona sa "Klipnim" motorima koji mogu da razviju maksimalnu brzinu oko 800 km/h.

X-43

Međutim, NASA je već razvila eksperimentalni program Hyper-X a čiji je glavni cilj postizanje hipersonični let. Eksperimentalna letjelica nosi naziv X-43 i trebala bi da leti brzinama između 7 i 10 Mach-a. Trenutno brzinski rekord letjelice (u atmosferi) je oko 6 Mach-a koji je postignut još 60-ih godina i to sa avionima na raketni pogon.
Tajna ove letjelice je, pored specifične aerodinamike i najbitniji dio - motor. Naime, kod X-34 vazduh će se kompresovati brzinom letjelice tako da je turbo-kompresor postao suvišan dio u motoru. Kao gorivo koristiće se hidrogen koji će se u motoru spajati sa nadzvučno-strujećim vazduhom.

Š 2001-02 ZNANJE.ORG